FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Mega tuning Jawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze motorki Strona Główna :: Tuning silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Czw 9:28, 05 Kwi 2007    Temat postu: Mega tuning Jawy

Uwaga!
Wszystkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność !

Na początku musisz rozważyć ile przeznaczysz pieniędzy na przeróbki o raz w jakim stopniu chcesz ztuningować swój silnik.

Wariant 1:
Do wykonania nie trzeba robić praktycznie niczego. Koszt to jakieś 60zł jakie trzeba dołożyć do remontu kapitalnego silnika. Jedyną zastosowaną przeróbką jest wstawienie tłoka od Simsona który był stosowany w "Inwalidkach". W tym celu cylinder trzeba rozwiercić na wymiar nowego tłoka. Tłok można wtedy odchudzić. Wytrzymałość tego wariantu jest podobna do standardu.

Wariant 2:
Więc najpierw należy wykonać podkładkę pod cylinder gdyż do niej są dostosowane skracanie tłoka itp. Podkładkę wykonuje się w celu zmiany czasu otwierania okien. Powinna być ona zrobiona z blachy aluminiowej. Jej kształt musi być identyczny jak uszczelki pod cylindrem. Musi to być zrobione bardzo dokładnie, tak by nie robiła progów na łączeniu cylindra z karterami. Podkładka ta musi mieć grubość 1,5mm. Następnym krokiem jest przeróbka tłoka. Na początek należy wypolerować jego denko. Najlepiej zacząć papierem 400, 600 i 1000. Drugą rzeczą jest skrócenie tłoka od dołu od strony kanału ssącego o 3mm. Po skróceniu można też wytoczyć lekko jego wnętrze aby był lżejszy. Po wytoczeniu trzeba wypolerować jego wnętrze. Wszystkie kanały cylindra muszą być wypolerowane. Będzie ciężko bo są one bardzo małe. Krawędź okna wydechowego należy spiłować od góry o 1mm (mierzyć od górnej krawędzi cylindra). Cylinder trzeba dodatkowo splanować o 1,5mm. Przed planowaniem warto wmontować cylinder do silnika i sprawdzić ile jest wolnego miejsca gdy tłok jest u samej góry. Głowicę również należy splanować, lecz nie więcej niż 1,5mm. Komorę wału należy dokładnie wypolerować wraz z kanałami dolotowymi do cylindra. Kartery zgrać z cylindrem. Przed regeneracją wału można wypolerować korbowód. Wał można dodatkowo wypełnić. Z grubego płaskownika wycinamy dwa kawałki pasujące do wycięć wału. Po dopasowaniu trzeba je dokładnie dospawać do wału po czym spaw oszlifować. Wypełnienie należy dospawać z dwóch stron. W tym celu trzeba rozłożyć wał (najlepiej podczas regeneracji). Drugim sposobem wypełnienia jest dopasowanie wypełniacza z lekkiego drewna. Jest on mocowany do wału za pomocą pierścienia wytoczonego z rury od odpowiedniej średnicy i przykręcenia go do wału i wypełniaczy. Grubość pierścienia to około 1 do 1,5mm. Przed zrobieniem pierścienia trzeba upewnić się ile wolnego miejsca jest w karterach, tak aby wał miał jeszcze 0,5mm luzu od karterów. Drewno przed mocowaniem należy zaimpregnować żywicą epoksydową. Podczas montażu należy je dodatkowo przykleić do wału dobrym klejem. Po zamontowaniu wał należy dać do wyważenia. Wydech można założyć od Simsona lub od WSK S - 01. Są one jednak szersze niż kolanko Rometa, więc należy zrobić lejek od strony cylindra który przejdzie stopniowo na średnicę nowego wydechu. Kolanko musi mieć długość 300mm i nie powinno wchodzić bardziej w tłumik niż 3cm. Oryginalny gaźnik trzeba odrzucić. Najlepiej założyć gaźnik od simsona przy czym należy zwiększyć średnicę króćca do wymiaru gardzieli nowego gaźnika. W tak zrobionym gaźniku trzeba ustawić zapłon w granicach 2,5 do 3mm przed GMP. Wytrzymałość tego silnika jest już dużo mniejsza niż w silniku standardowym.

Wariant 3:
Należy wykonać wszystkie czynności z wariantów 1 i 2. Moc będzie sięgać w tedy około 6KM, lecz silnik długo nie pociągnie.

Admin Matti nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia silnika w wyniku nieprawidłowego wykonania powyższych przeróbek!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Czw 13:13, 05 Kwi 2007    Temat postu:

Ale czy to nie obniża żywotności ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Czw 14:06, 05 Kwi 2007    Temat postu:

obniża jak każdy tuning mechaniczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Czw 22:33, 05 Kwi 2007    Temat postu:

Nie każdy tuning mechaniczny obniża żywotność silnika Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Pią 10:38, 06 Kwi 2007    Temat postu:

ale większość tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Pią 11:53, 06 Kwi 2007    Temat postu:

Ale na przykład skrócenie kolanka, rozwiercenie krućca czy ustawienie poprawnie zapłonu na 1.8-2.0 przed GMP nie obniża tak żywotności silnika jak odchudzenie wału korbowego czy tłoka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Pią 14:21, 06 Kwi 2007    Temat postu:

wiem o tym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze motorki Strona Główna :: Tuning silnika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Nasze motorki: .::Strona stworzona z myślą o posiadaczach motorowerów::.     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin